czwartek, 28 sierpnia 2014

Sałatka z oliwkami, suszonymi pomidorami i prażonymi migdałami

Niestety w pracy nie mam możliwości podgrzania obiadu, dlatego też każdego dnia kombinuje co by można zjeść w porze obiadowej. Dzisiaj zafundowałam sobie sałatę z zielonymi oliwkami, suszonymi pomidorkami i prażonymi migdałami, a to wszystko polane tradycyjnym vinegret-em. Smaczna, lekka i sycąca. Do tego chrupkie pieczywo i obiadek gotowy. Sprawdzi się także idealnie jako kolacja.  Mniam !!!

Składniki:
mix dowolnych sałat (ja miałam sałatę lodową, więc użyłam jej)
2 łyżki płatków migdałowych
5 suszonych pomidorów
10 oliwek (mogą być zarówno zielone jak i czarne)

Vinegret:
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka musztardy
3 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Jak zrobić?
1. Płatki migdałowe podsmażamy na niewielkiej ilości oliwy z oliwek. Pomidory kroimy w paseczki, oliwki na pół.  Dodajemy do sałaty. Posypujemy płatkami.
2. Przygotowujemy vinegret. Do słoiczka dodajemy sok z cytryny, musztardę, sól, pieprz. Zakręcamy i potrząsamy dopóki sól się nie rozpuści, a cytryna z musztardą się ze sobą połączą. Dodajemy oliwę i znowu potrząsamy. Polewamy sałatę.

Smacznego ! 
Kaloryczność: ok. 325 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz